نگهداری از گل آپارتمانی در فصل سرد

نگهداری از گل آپارتمانی در فصل سرد

نگهداری از گل آپارتمانی در فصل سرد : گیاهان ، چه در طبیعت چه گل آپارتمانی در چرخه ی زندگی خود فصول سرد و برگریزان را تجربه می کنند. که این دو فصل گیاهان را برای زندگی دوباره همراهی می کنند. برخی گیاهان خواب زمستانی را تجربه می کنند و بعضی دچار خزان می شوند و در زمانی دیگر جوانه می زنند. بعضی دیگر با مقاومت بالا همچنان با طراوت و شاداب می مانند.

شایان ذکر است که اگر هنوز به روش سنتی وقت خود را صرف خرید گل می کنید و یا حتی اگر به شیوه ی مدرن خرید خود را از طریق سفارش گل آنلاین می دهید. باید توجه داشته باشید که بعد از سفارش گل. امور و مراقبت ها و حساسیت های مربوط به زمان ارسال گل و خدمات مربوط به ارسال گل دارای اهمیت ویژه ای می باشد. بر این اساس در مقاله های قبل بطور جامع مراقبت های مربوط به ارسال گل برای شما دوستان عزیز آورده شده.

گل فروشی آنلاین

در لحظه ی انتخاب گل های مورد علاقه ی خود علاوه بر فصل و درجه حرارت دما ، باید به میزان علاقه و نیاز گل آپارتمانی به نور خورشید توجه کنید. گیاهانی که به نور علاقه ی کمتری دارند و اصطلاحا سایه دوست هستند دور از پنجره های آفتاب گیر باشند. آن دسته از گل ها که بیشتر به نور علاقه دارند پشت پنجره قرار بگیرند. تا شادابی لازم را داشته باشند. اگر منزل یا محل کار شما آنقدر که باید نور آفتاب را به درون راه نمی دهد و آفتابگیر نیست یا بیشتر سایه است : سانسوریا ، پاپیتال ، نخل مرداب و اسپاتی فیلوم می توانند مناسب ترین گزینه ها باشند.

اما اگر حتی در فصلی مثل پاییز نور مستقیم و زیاد در دسترس شماست. بدون شک و تردید می توانید گل آپارتمانی حسن یوسف و انواع کاکتوس ها را که به نور زیاد علاقه مند هستند را انتخاب کنید. جالب است بدانید انواعی از گل آپارتمانی هستند که نیم سایه دوست و یا نیمه آفتاب پسند هستند. که میتوان برای مثال به : دیفن باخیا ، یوکا ، فیکوس ، کاج مطبق ، لیندا و آگلونما اشاره کرد.
فاصله ی تقریبا 3 متری از پنجره برای این دسته از گل ها که نیم سایه دوست هستند. مناسب ترین مکان برای شادابی بهتر آنهاست.

سفارش گل آنلاین

معمولا انواع گل آپارتمانی مورد بحث ما ، دچار خزان نمی شوند. اما ممکن است با توقف رشد ریشه ها به خواب زمستانی رفته و در فصل بهار بار دیگر به رشد خود ادامه بدهند. دمای مناسب برای رشد عموم گیاهان 20 درجه می باشد. ولی در دمای 17 درجه نیز اگر شما یک گل آپارتمانی داشته باشید سالم خواهد ماند. اما دیگر رشدی در کار نخواهد بود. گیاهانی هم هستند که تغییر دمای خانه در فصول سرد برای آنها نیاز نیست فقط باید در آبیاری آنها نسبت به فصول گرم کاهشی اعمال کرد که از جمله این گل ها می توان به دیفن باخیا ، سیکاس ، کاج مطبق و لیندا اشاره کرد.

در زیر به مرور مختصری از نکاتی که درباره ی نگهداری از انواع گل آپارتمانی در فصل سرد نیاز است بدانید می پردازیم.

گل آپارتمانی پتوس

پتوس

از محبوبترین گل آپارتمانی می توان پتوس ها را دانست. چرا که در تمام فوصل سال سبز و با طراوت هستند. رشد در شرایط نور کم و نیاز کم به آبیاری. باز هم اشاره میکند به انتخاب این گل آپارتمانی در تمام فصول . بالاخص برای آنان که مقاومت گل در فصل سرد برایشان مهم است. که تکثیر آن توسط قلمه صورت می گیرد.

گل آپارتمانی حُسن‌یوسف

خرید گل آنلاین

این گل نیز در سرمای شدید خشک می شود. پاییز از رنگ و لعاب این گل می کاهد. اما در فصل بهار و جابجا کردن گلدان به مکان مناسب و دریافت نور خورشید. این گل آپارتمانی دوباره طراوت خود را بدست می آورد.

گل آپارتمانی شمعدانی

خرید گل شمعدانی

اگر دمای اطراف این گل به صفر درجه برسد یا در فضای آزاد باشد. این گل را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از مرگ گیاه می توان با استفاده از نایلونی ضخیم و پیچیدن آن به دور گیاه. عایقی حرارتی ایجاد کنید. اما بسیار بهتر خواهد بود اگر گل را به فضای سرپوشیده که نور غیر مستقیم و پشت پنجره ای داشته باشد منتقل کنید.

گل آپارتمانی بنجامین

نگهداری از گل آپارتمانی

بهتر است تا آپیاری این گیاه با آب سرد کتری صورت بپذیرد. در هر روز غبارپاشی صورت گیرد تا دچار خزان نشود. و برگ هایش سبز بماند. (منظور از غبارپاشی آبیاری با آب پاش از فاصله تقریبا نیم متری با آب جوشیده است).

گل آپارتمانی نخل مرداب و برگ بیدی

این دو گل آپارتمانی اگر در فصل سرد زمستان در محیطی با فضای باز باشند. به خواب زمستانی می روند و در بهار با طراوت و زیبایی دو چندان شما را شگفت زده خواهند کرد. اگرچه در فصل سرد ریشه های آن ها خشک خواهد شد. نکته ی حائز اهمیت این است که باید مراقب باشید که در بخش ریشه ی این دو گیاه ، عمل شخم زنی صورت نگیرد.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید