نگهداری گل آرالیا

آرالیا گیاهی ماندگار و مناسب جهت نگهداری در منزل دوستداران گیاهان آپارتمانی میباشد. در این مقاله سعی کردیم تا دانستنیهای آرالیا و سوالاتی که درمورد نگهداری گل آرالیا ممکن است، در ذهن شما باشد را پاسخ دهیم.

شرایط نگهداری گل آرالیا ، مقاله تخصصی صبح گل

آرالیا با برگهایی پنجه ای شکل شباهت بسیار زیادی به برگ درخت چنار دارد. برگهای آرالیا به رنگ سبز ملایم بوده و هرچه دمای هوا سردتر شود رنگ آن به سمت تیرگی میرود.

این درختچه در صورت نگهداری صحیح در فصل تابستان به گل مینشیند. رنگ گلهای این گیاه به رنگ سفید شیری بوده و اندازه کوچکی دارد. این گیاه زیبا گیاهیست سرما دوست و تا دمای 0 درجه سانتیگراد را تحمل میکند اما نسبت به گرما مقاومت کمتری دارد، پس سعی کنید در تابستان، گیاه را در مکانی خنک البته به دور از جریان هوای دستگاهای برودتی قرار دهید.

نگهداری گل آرالیا

made by sobhgol

مراقبت از این گیاه دردسر چندانی ندارد و شما میتوانید با تامین رطوبت مورد نیاز ، همچنین با انتخاب مکانی خنک از سلامت گیاه خود مطمئن شوید.

این گیاه برای رشد خود تمایل به نگهداری در گلدانی کوچک دارد و در صورتی که در زمان تعویض گلدان اندازه آن را بیش از حد بزرگ در نظر بگیرید، رشد گیاه متوقف میشود و امکان گلدهی در تابستان را از دست میدهد البته گلدهی این گیاه به موارد دیگری مانند زمستان گذرانی مناسب بستگی دارد.

زمستان گذرانی یعنی   قرار گرفتن گیاه برای یک تا دو ماه در فضای سرد و مقداری تشنگی کشیدن در طول این مدت. این راهکار به گلدهی آرالیا در فصل تابستان کمک بسزایی میکند. برای آموزش بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

گل فروشی آنلاین

خاک مورد نیاز آرالیا

خاک مورد علاقه این گیاه، خاک جنگلی و ارگانیک میباشد. باید دقت داشت در ترکیب خاک از مواد شیمیایی و معدنی مورد استفاده قرار نگیرید. در صورت در دسترس  نبودن خاک جنگل، شما میتوانید از خاک برگ ارگانیک به همراه مقداری خاک زغال برای گیاهتان استفاده کنید. علاوه بر کیفیت خاک شما باید نسبت به زهکشی مناسب خاک گلدان اطمینان داشته باشید و در انتهای گلدان حتما از پوکه کشاورزی استفاده نمائید تا آب اضافه از آن خارج شود.

آبیاری گل آرالیا

این گیاه جزء گیاهان با آبیاری بالا میباشد. در روزهای گرم تابستان هر روزه خاک آن را با آب دو شب مانده آبیاری نمایید. در هوای معتدل فصل بهار و پاییز هر یک روز در میان و در زمستان هفته ای دو بار آبیاری کفایت مینماید

رطوبت مورد نیاز آرالیا

برای تامین رطوبت در زیر گلدانی آن جزیره بسازید و یا از دستگاه بخور سرد استفاده نمایید در ضمن در روزهای گرم روزی دو بار مه پاشی با اب جوشیده سرد شده و دیگر اوقات سال روزی یکبار غبار پاشی توصیه میشود

نور آرالیا

این گیاه جهت رشد مناسب نیاز به نور پنجره جنوبی و یا شرقی که در ظهر تابستان آفتاب از آن تابیده و فیلتر شده ، دارد.

اگر گیاهتان برگهای پایینی خود را از دست میدهد یا تنه آن باریک شده و یا کوچک شدن برگ ها از دیگر علایم کم نوری می باشد.

کوددهی گل آرالیا

بعداز حدود یک الی دو ماه از زمان تعویض خاک گلدان، ما نیاز به تغذیه گیاه به صورت مصنوعی  داریم. به همین جهت اضافه کردن کود ورمی کمپوست، به جای خاک نشست کرده گلدان و همچنین استفاده از کود کامل گیاهان آپارتمانی که در فرمولاسیونهای متفاوت توسط شرکتهای معتبر در بازار عرضه شده، هر دو هفته یکبار در طول فصل رشد از ابتدای اسفند ماه تا پایان آبان ماه توصیه میشود.

جهت حفظ سلامت به ویژه شادابی رنگ برگهای گیاهتان استفاده ماهی یکبار از کود آهن را فراموش نکنید.

خرید اینترنتی آرالیا

بیماریهای گل آرالیا

جهت پیشگیری از بیماریهای شایع این گیاه به صورت ذیل اقدام فرمایید:

الف: محلول پاشی با محلول آب و سم دیازینون هر یک ماه یکبار مخصوصا در فصل بهار و تابستان جهت مبارزه با آفات لازم است.

ب: محلول پاشی با محلول آب و سم مانکوزب هر دوماه یکبار جهت پیشگیری از بیماریهای قارچی توصیه میشود.

کمبود آهن و همچنین نور کم باعث ایجاد رنگ پریدگی در گیاه شما خواهد شد .

ج: آبیاری با محلول آب و سم بنومیل هر شش ماه یک مرتبه خصوصا در زمان تعویض خاک گلدان جهت پیشگیری از بیماریهای ریشه و ساقه گیاه نیاز است.

لکه های قهوه ای

از تابش نور مستقیم بر روی برگها بپرهیزید و گیاه را در جای سایه قرار دهید.

سوختگی نوک برگها

کلر و مواد افزودنی موجود در آب لوله کشی، موجب سوختگی نوک برگها میشود. از آب جوشیده سرد شده جهت آبیاری استفاده نمایید. همچنین گرمای هوا و عدم مه پاشی به موقع نیز باعث بروز سوختگی نوک برگها میشود.

فروشگاه آنلاین گل های آپارتمانی

خم شدن ساقه برگها

رطوبت کم، خشکی خاک و مهم تر از همه گرمای محیط نگهداری، باعث آویزان شدن برگها در این گیاه میشود.

مطالب بالا را با دقت خوانده و عمل کنید تا گیاهی سلامت داشته باشید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید