رموز گیاهان ‌آپارتمانی

تعداد زیادی از خانم های آپارتمان نشین با وجود محدودیت های خرید گل و نگهداری گل آپارتمانی ، علاوه بر حساسیت های درستی که در مورد سفارش گل و ارسال گل علی الخصوص درمورد گل آپارتمانی دارند ، باز هم به نگهداری گل آپارتمانی در منزل علاقه دارند.
این گل ها در فضای داخلی خانه نیازمند مراقبت زیادی هستند و هدف ما این است تا در این بخش شما را از دغدغه های از دست دادن  طراوت و نشاط گل های منزلتان با ارائه مهمترین رموز گیاهان آپارتمانی رهایی ببخشیم. ضمن خاطرنشان کردن این نکته که هنگام سفارش گل یا خرید اینترنتی گل ،  ارسال گل باید در نهایت سلامت و مراقبت صورت بپذیرد ، ما در کنار شما هستیم تا با خیالی آسوده و همراه با لبخند رضایت لحظه های خود را سپری کنید.

رموز گیاهان آپارتمانی

تنفس گیاهان:

در یک کلام به گل آپارتمانی که در منزل خود نگداری می کنید اجازه ی نفس کشیدن بدهید. که این کار می تواند به سادگی با باز کردن درب و پنجره های منزلتان انجاام شود. الزام وجود سوراخ زیر گلدان نیز بدلیل تنفس گیاه میباشد.

نور خورشید ، نیازی آشکار

از دیگر رموز گیاهان آپارتمانی باید به نور خورشید اشاره کرد. نور خورشید در ساخت سبزینه ی گیاهان نقش بسیار مهمی دارد ، پس محل گیاهان خود را طوری انتخاب کنید که نور لازم به آنها برسد. البته همانطور که در بخش نور و گل آپارتمانی آورده شد،  میزان نیاز هر گل به نور خورشید میتواند متفاوت از دیگر گل ها باشد و تاثیرات تابش نور بیش از حد به گل آپارتمانی میتواند باعث رنگ پریدگی و زردی و یا خشک شدن گیاه شود که در آن بخش مفصل شرح داده شد..

گل فروشی آنلاین

آب ، مایه ی حیات

همانطور که قبلا در بخش آب و گل آپارتمانی آورده شد ، گیاهان نیز مقدار مشخصی از آب نیاز دارند پس نامنظم بودن آبیاری کم و یا زیاد ، باعث گندیده شدن یا خشک شدن گل ها خواهد شد.وجود یک یا چند سوراخ زیر هر گلدان باعث رسیدن آب به تمام قسمت های ریشه خواهد شد.

خاک گلدان را فراموش نکنید

ضمن توجه به خاک گلدان بهتر است مقداری ماسه نیز در خاک گلدان وجود داشته باشد. از فشرده کردن خاک گلدان اجتناب کنید تا محفظه های تنفس گیاه بسته نشوند.خاک گلدان را تعویض کنید و هنگامی که ریشه های گل به سوراخ های ته گلدان می رسد بهتر است تا گیاه را به گلدان بزرگتر منتقل کنید. بهترین زمان برای تغییر گلدان و انتقال گل به گلدان جدید حدود شش ماه بعد می باشد تا مواد مغذی گل و گیاه مورد نظر دوباره تا شش ماه تامین شود.

سفارش گل آنلاین

تعادل در حرارت

گل آپارتمانی را در دمایی پایین نگهداری نکنید. زیرا این کار باعث از دست رفتن شادابی گیاه و پژمردگی آن می شود. دمای نگهداری در فصل های سرد و گرم بین 22 تا 25 درجه ی سانتیگراد می باشد.

در فصل زمستان ……

بدلیل کاهش چشمگیر دمای هوا در فصل زمستان و رفتن به خواب زمستانی گیاهان ، گیاهان به ظاهر خشک می شوند. بهمین دلیل تنظیم دما در این فصل مهم است. بهترین حالت برای گرم کردن گل آپارتمانی در فصل زمستان گرم کردن کل فضای اتاق و روش غیر مستقیم می باشد. در صورت مشاهده ی خشکی ظاهری گیاهان ، تعویض گلدان و خاک را در فصل بهار انجام دهید.

تاثیر کاهش رطوبت

با تنظیم دمای خانه در فصل زمستان میزان رطوبت خانه دچار کاهش خواهد شد. و این کاهش رطوبت بصورت قهوه ای شدن نوک برگ گل ها و گیاهان خود را نشان خواهد داد.

خرید اینترنتی گل های لوکس

آبدهی نامناسب تا تشکیل نمک

به اندازه نبودن آب رسانی به گلدان و مرطوب کردن خاک تا حد سر ریز شدن آب باعث تشکیل نمک شده و باعث آسیب دیدن گیاه خواهد شد.

چکاپ گیاه و توجه به آفت گیاهان

یکی از مهمترین رموز گیاهان آپارتمانی بررسی منظم گیاهان است. که نادیده گرفته میشود. بعضی از آفات مثل شته ، تارتنچه و آردپوش بسیار سریع رشد می کنند و میتوانند تنها در یک روز گیاه را به محاصره در بیاورند که اگر این آفات به مقاومت بالا رسیده باشند ، گیاه دیگر ترمیم نخواهد شد.

سفارش گل آنلاین با ارسال گل رایگان

محدودیت رشد گل و اندازه ی گلدان

اگر گیاه از اندازه ی گلدان بیشتر رشد کند. باعث درهم پیچیدگی ریشه ها و محدود شدن رشد گیاه خواهد شد. اگر گیاه در گلدان نامناسب و کوچکتر باشد. زودتر خشک خواهد شد. پس به شرایط تعویض گلدان توجه کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید